Najbliższa wysyłka paczek: dziś o 18:30
365 dni na zwrot!
+48 22 828 02 13 [email protected]

Piasty

Piasta koła oprócz tego, że umożliwia swobodne toczenie się koła ma również za zadanie przenoszenie obciążenia z kół na ramę oraz widelec. Piasty przednie rozróżniamy biorąc pod uwagę głównie ich budowę. Istnieją piasty typu male, które z widelcem łączone są za pomocą nakrętek oraz piasty typu female, które z widelcem łączone są wkręcanymi w oś piasty śrubami. Piasta na bolty, czyli piasta female jest sztywniejsza w porównaniu z piastą typu male. Drugim podziałem piast przednich z jakim możemy się spotkać, to piasty z kołnierzami i bez kołnierzy (miejsce mocowania szprych). Te drugie wyróżnia ciekawy wygląd oraz sposób montowania szprych. Piasty tylne tak jak w przypadku piast przednich możemy podzielić na male i female. Drugim podziałem piast tylnych jest rozróżnienie piast freecoaster i cassette. Najprościej wyjaśniając tę różnicę możemy powiedzieć, że przy piaście freecoaster jadąc do tyłu nie musimy pedałować a przy piaście typu cassette musimy (zasadę działania obu typów piast dokładniej wytłumaczą nasi sprzedawcy pomagając w wyborze tej odpowiedniej:)). Trzecim podziałem piast tylnych jest ich przystosowanie do zamontowanego napędu. Jeżeli zębatka w rowerze znajduje się po lewej stronie, wtedy należy wybrać piastę oznaczoną LHD (Left Hand Driver), natomiast kiedy zębatka jest po prawej stronie należy wybrać piastę oznaczoną RHD (Right and Driver) - istnieją piasty, które dzięki specjalnemu mechanizmowi zapadkowemu mogą być przystosowane do użytku w systemie LHD lub RHD.
Sortuj według